Sokszor gondoljuk azt, hogy "bárcsak ezt tudtam volna", az ilyen és az ehhez hasonló gondolatok szinte mindennaposak számunkra. nézzünk meg néhány olyan tényezőt melyeknek mindnyájan örültünk volna ha tudjuk mielőtt hozzákezdtünk volna a testépítéshez.

1. Soha nem tudod több edzéssel kompenzálni a rossz étkezést.

Akármilyen keményen és intenzíven edzhetsz, ha nincs meg a megfelelő táplálkozás, akkor a munkád java kárba vész.

2. Nem fogsz izmot veszteni, ha kihagysz egy napot.

Mindnyájunkban ott a kisördög amelyik azt súgja, hogy ha minél többet edzünk annál jobb eredményeket érhetünk el. Ez nem minden esetben van így hiszen izmaink pont, hogy a pihenési időszakban növekednek, nem pedig edzéseink során. Nem szabad elfelejtenünk, hogy ha kihagyunk egy vagy akár két napot szó sem lehet arról, hogy rögtön izomszövetet vesztenénk.

3. Nem kell mindig bukásig/végkimerülésig edzenünk.

Ez szorosan összefügg a 2.ik pontban leírtakkal, mivel testünk nem mindig képes elviselni azt a stresszt amit egy edzés során kap. Ha sokáig és eredményesen akarunk sportolni, akkor bizony el kell fogadnunk azt a tényt, hogy néha lesznek olyan edzések is amelyek után nem hullafáradtan esünk be az ágyba.

4.Eddzünk minden ismétléstartományban.

Meg kell tanulnunk azt, hogy testünknek mi a legmegfelelőbb edzésmódszer, ám nem szabad szorosan és mindenáron ragaszkodnunk egyféle edzéstervhez. Hiszen lehet, hogy pont a változás fog majd minket kimozdítani egy olyan állapotból amelyben már egy ideje nem látunk fejlődést.

5. Értsük meg, hogy a testépítés időt igényel.

Ez egy olyan sport ahol nem történik csoda egyik napról a másikra. Ahhoz, hogy fejlődést lássunk kitartónak és következetesnek kell lennünk. Nem szabad feladnunk a sportolást, ha nem látunk hirtelen fejlődést.