Sok feltevés létezik a sporttudományban, hogy a szénhidrátoknak valójában milyen szerepe van a sportolók életében.

Egy tényt biztosan kijelenthetünk, ha erő és izomnövekedést szeretnénk elérni, akkor mindenképp elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű szénhidrát fogyasztása. Egy kutatócsoport bebizonyította, hogy egy futókból álló tesztcsoport azon tagjai fejlődtek jobban, akik nem csak edzés előtt, hanem akik edzés után is fogyasztottak szénhidrátban gazdag ételeket vagy táplálék kiegészítőket.

Mivel edzésünk során a testünk glikogén raktárai folyamatosan ürülnek, ezért azokat megfelelő táplálkozással pótolnunk kell. Ha nem így teszünk, akkor a fejlődésünk nagy valószínűséggel el fog maradni a várttól.

Meg kell értenünk, hogy nem attól fogunk lefogyni vagy jobb alakot elérni, ha nem fogyasztunk szénhidrátot. A formás, izmos test egy jól összetett helyes diéta és megfelelően intenzív edzés közös eredménye, amit viszonylag hosszabb időn és kitartóan kell művelnünk, hogy az eredményeket meglássuk magunkon.

Léteznek olyan diéták, amelyek szinte teljesen kiküszöbölik a szénhidrátok fogyasztását, int például a ketogén diéta, ám ez egy igen összetett és nem mindenkinek beváló diéta típus. Ne feledjük el, hogy minden ember más és más, így eltérő mennyiségű szénhidrát lesz szükséges a kívánt eredmények elérése érdekében. Figyeljük testünk jeleit, vagy forduljunk hozzáértő edzőhöz vagy akár dietetikushoz.