Számos jó ok létezik arra, hogy miért érdemes kreatint fogyasztanunk, íme, egy kutatások által bizonyított újabb tényező, ami sokak számára igen hasznos lehet.

A kreatinról alapvetően már biztosan sokat hallottunk, mint izomépítést elősegítő hatékony táplálék-kiegészítő. Régóta több tudományos kutatás alátámasztja a kreatin jótékonyságát az egészségre és általános fizikai állapotra, az agyi funkciók egészséges működésétől megkezdve a magas intenzitású edzések elősegítéséig.

Az új megfigyelések szerint a kreatin hozzájárulhat a tápanyagok elosztásához, segít eljuttatni a szénhidrátot az izmokba, hogy energiával lássa el és elősegítse a regenerációt. Ez egy nagyon fontos és hasznos dolog az edzések után, hogy minél hamarabb tápanyaghoz jusson a szervezet, legfőképp ha azt párosítjuk az edzés utáni megfelelő szénhidrát (és fehérje) bevitelével.

A legutolsó tanulmány azt vizsgálta, hogy miként hat a szervezetre abban az esetben, amikor edzés után szénhidrátot fogyasztunk, és a vér cukorszintje megemelkedik. A kreatint fogyasztó csoportnál emelkedett volt a szénhidrát (vércukor) felvétele az izmokban. Számos biológiai folyamatban részt vesz sejteken belül, így az úgynevezett GLUT4 receptorok érzékenységét is fokozza az izomsejteken belül, ami azért felel, hogy mennyi szénhidrát és fehérje jusson be az izomba. Tehát értelem szerűen a kreatin javítja ennek a receptornak az érzékenységét, ezáltal képes lesz nagyobb mennyiségű tápanyag felvételére, így nagyobb és gyorsabb fejlődést érhetünk el.